İngilizce Seviyeleri ve Anlamları - English Levels and Meanings


Merhaba,

Bildiğiniz gibi her hikayemizin bir açıklama bölümü olmaktadır. Açıklama bölümlerinde hikayede kullanılan zamanlar ve hikayenin seviyesi yer alıyor. Bu yazımızda seviyelerin ne anlama geldiğini ifade etmeye çalışacağız. 

İngilizce seviyelerini ve anlamlarını öğrendikten sonra eğitim süreciniz ve yapacağınız çalışmalar daha planlı hale gelebilir. İngilizce seviyenizi öğrenmek için gireceğiniz sınavlarda durumunuza bağlı olarak sonuçlar alacaksınız. Bu sonuçlarda yazan terimlerin ne anlama geldiğini bilmiyor olabilirsiniz. Yazımızda bu terimlerin  açıklamasını yapmaya çalışacağız.
İngilizce dil seviyelerinin her birinin harf karşılığı bulunmaktadır. Örneğin Temel(Elementary) düzeyde bilgiye sahip bir öğrencinin yer alması gereken sınıf A1 ya da A2 olmaktadır. Bu terimler seviyenizin ne anlama geldiğini anlatmaktadır.

Seviyeler A1, A2, B1, B2... şeklinde devam etmektedir. Sitemizde bulunan İngilizce Türkçe Hikayeler genellikle A1 - B2 seviyeleri ya da 1. ve 6. seviyeler arasında yer almaktadır. Mümkün olduğu kadar tüm seviyelerde hikayeler bulmaya ve bunları en az hata ile Türkçe'ye çevirmeye çalışıyoruz.

Sizler de kendi seviyenizi tespit ettikten sonra seviyenize uygun olacak şekilde hikayelerimizi okuyabilir, dinleyebilir ve anlayamadığınız bölümlerde Türkçesini kontrol ederek kendinizi geliştirmeye devam edebilirsiniz.

Tüm seviyeleri içeren tablomuz aşağıdadır.

Seviye
Level
Sınıf Seviyesi
Class Level
Açıklama
Description
Seviye
Level
1Başlangıç

Beginner
Hiç İngilizce bilmiyorum

I do not speak any English.
2Temel

Elementary
İngilizce'de bir kaç şey konuşabiliyorum ve anlayabiliyorum.

I can say and understand a few things in English.
A1/2
3Ara-Orta


Pre-Intermediate
Basitçe iletişim kurabiliyorum ve bilindik durumları anlayabiliyorum ancak bunları yaparken biraz zorlanıyorum.

I can communicate simply and understand in familiar situations but only with some difficulty.
A2
4Düşük-Orta



Low Intermediate
Basit cümleler kurabiliyorum ve bir konuşmanın ana noktalarını anlayabiliyorum ancak kelime dağarcığımı daha fazla geliştirmeye ihtiyacım var.

I can make simple sentences and can understand the main points of a conversation but need much more vocabulary.
B1
5Orta



Intermediate
Makul derecede iyi konuşabiliyorum, anlayabiliyorum ve temel zaman yapılarını kullanabiliyorum ancak daha komplex gramer ve kelimelerde sorunlar yaşıyorum.

I can speak and understand reasonably well and can use basic tenses but have problems with more complex grammar and vocabulary.
B1
6İleri-Orta


Upper Intermediate
Güzel konuşuyorum ve iyi anlıyorum ancak hala hatalar yapıyorum ve bazen kendimi ifade ederken hata yapıyorum.

I speak and understand well but still make mistakes and fail to make myself understood occasionally.
B2
7Ara-Gelişmiş

Pre-advanced
Güzel konuşuyorum ve anlıyorum ancak hala hatalar yapıyorum ve bazen kendimi ifade ederken hata yapıyorum.

I speak and understand well but still make mistakes and fail to make myself understood occasionally.
C1
8Gelişmiş


Advanced
Çok güzel konuşuyorum ve anlıyorum ancak bazen tanıdık gelmeyen durumlarda ve kelimelerde problemler yaşıyorum.

I speak and understand very well but sometimes have problems with unfamiliar situations and vocabulary.
C2
9Çok Gelişmiş

Very Advanced
Akıcı bir şekilde İngilizce konuşuyorum ve anlıyorum.


I speak and understand English completely fluently.
C2

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şimdiki Zaman - Hikaye Çevirisi #1